מחקרים וסקרים
מחקרים וסקרים
היום כל ילד יגיד לכם שלפני כל השקת מוצר חדש כדאי לבצע סקר שוק. סקר שוק למוצר חדש הינו חלק ממערכת מחקרים וסקרים אך זהו תחום נפרד לחלוטין : בניגוד למחקרים וסקרים אחרים שבודקים מוצרים או פעולות קיימות, סקר שוק למוצר חדש נותן אינדיקציה לגבי מוצר שכלל אינו קיים. או אם תרצו – תפירת חליפה ליתום שטרם נולד.
סקר שוק למוצר חדש הוא כיום מבחינת חובה עסקית מסיבה אחת : שיווק מוצרים כרוך בעלויות גבוהות במיוחד לצורך קידום מכירות. לכן, סקר שוק טרם השקת המוצר תאפשר לכם לדעת האם המוצר בכל מתאים לשוק. סקר זה הוא הבסיס לכל הפעילות השיווקית של המוצר , למשל : הוא הביס לשיפור המוצר והתאמתו לצרכי השוק הקיימים במידת הצורך
הודות לחשיבותו של סקר זה יש להקדיש לו תשומת לב מיוחדת. לכן, סקר שוק חייב להתבצע ע"י חברה מקצועית ולהתבסס על 3 שלבים:
- השיטות עליהן מתבסס הסקר – הסקר חייב להתבסס על שיטות המחקר החדשניות ביותר כדי להתאים לטכניקות שיווקיות חדשות, למשל : שיווק באמצעות האינטרנט על הפלטפורמות החברתיות השונות שלו.
- ביצוע בפועל – ביצועו בפועל של הסקר חייב למלא בקפדנות את דרישות הלקוחות ולשמור על אתיקה מקצועית. הרי לא יעלה על הדעת שהסודות המקצועיים שלכם יודלפו למתחרים...
- תוצאות הסקר – תוצאות הסקר צריכות להיות שקופות, רהוטות וברורות כדי לייעל את הפעולות השיווקיות הנדרשות ואת אופיין, למשל : שיווק בפייסבוק ולא בשלטי חוצות.
בנוסף, כדאי לבצע סקר זה באמצעות חברה שהמומחיות שלה היא מחקרים וסקרים וסקרי שוק בפרט. למשל : חברת מרטנס הופמן. לחברה זו נסיון של כ-40 שנה בתחום זה לעסקים קטנים וגדולים כאחד. החברה מעסיקה את אנשי המקצוע הטובים ביותר ונותנת מענה לכל עסק באופן אישי.
חברה זו היא אחת מחברות הייעוץ הארגוני הגדולות והותיקות בישראל ובאמתחה עשרות לקוחות מרוצים : רשות שדות התעופה, משרדי ממשלה, בנקים, התאחדות התעשיינים ועוד. החברה שמה בראש מעייניה את טיב השירות ללקוחותיה, גם בתחום של סקר שוק למוצר חדש.