מחקר שוק
מחקר שוק
מחקר שוק הוא חלק ממערכת סקרים שכוללת גם מחקר הערכה או מחקרים חברתיים שונים. סקר שוק מתחלק ל-2 סוגים עיקריים : סקר שוק למוצר חדש וסקר שוק למוצר קיים. למעשה, מחקר שוק הוא כל מחקר שבודק ייצור ושיווק של מוצר כלשהו, מוצר חדש או מוצר קיים.
סקר שוק נעשה גם לצורך השוואת מחירים ולכן נחשב כמחקר הערכה לכל דבר ועניין. כיום מחקר שוק הוא הכרח משלוש סיבות : הוא מאפשר ייצור בהתאם לדרישה (למשל במוצר חדש), הוא מאפשר שיפור של מוצרים קיימים והתאמת הקמפיין השיווקי למוצרים חדשים או קיימים.
כמו במחקרים חברתיים אחרים, גם מחקר שוק נעשה תוך פילוח מדויק של העסק או המוצר. כמו במחקרים חברתיים אחרים, גם כאן צריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות ולא רק לסמן יעד. למעשה, כל סקר שוק מבוסס על 3 שלבי פעולה זהים:
- שיטות המחקר – סקר שוק חייב להתבסס על מחקר הערכה מודרני וחדיש מסיבה אחת: כיום טכניקות השיווק עושות שימוש בכלים אינטרנטיים ויש להתאים לכך גם מבחינת שיטות המחקר.
- ביצוע הסקר – ביצוע הסקר חייב להתאים לדרישות הלקוח תוך שמירה על סודיות מקצועית. כך תוכלו להיות בטוחים שסודות ארגוניים (למשל לגבי מוצרים חדשים או שיפור מוצרים קיימים) לא יגיעו לידי המתחרים שלכם.
- תוצאות הסקר – תוצאותיו של סקר השוק צריכות להגיע לגורמים הארגוניים הרלוונטים באופן ברור, רהוט ונהיר. הסיבה לכך היא פשוטה: תוצאות אלו הן הבסיס לפעולות שיווקיות שונות של מוצרים חדשים ושל מוצרים קיימים.
לכן, מומלץ לבצע סקר שוק באמצעות חברה שמתמחה בכך, למשל חברת מרטנס הופמן הותיקה והאיכותית. חברת מרטנס הופמן היא אחת מהחברות הגדולות בארץ בתחום זה ורשימת לקוחותיה מרשימה במיוחד : משרדי ממשלה, בנקים, רשות שדות התעופה, התאחדות התעשיינים ועוד.
לחברה זו כ-40 שנות נסיון והיא מבצעת סקר שוק באמצעות אנשי המקצוע הטובים ביותר. אתם יכולים להיות שקטים כי כל סקרי השוק שמבוצעים בחברה זו נעשים בסודיות רבה. בנוסף, אנשי החברה מצטיינים בתחום השירות וחרטו על דגלם נושא זה.