תוכנית עסקית
תוכנית עסקית
כמו בחיים גם בעסקים צריך להכין תוכניות פעולה שישמשו מסגרת לעבודה בטווח הקצר והארוך. עם זאת, תוכנית עסקית בניגוד לתוכנית פעולה בחיים חייבת לשלב מרכיבים מהעבר, ההווה והעתיד העסקי כדי להשיג את מטרת העל העסקית שהיא כמובן הצלחה כלכלית.
למשל : כל שיטת עבודה עסקית חייבת להיות פועל יוצא של חקר תהליכי עבודה, כלומר לשלב את העבר (תהליכי עבודה) עם ההווה (חקר) ועם העתיד (המלצה על שיטת עבודה כלשהי). עם זאת, תוכנית עסקית צריכה להיות דינמית ולהתאים למציאות הכלכלית המשתנה בשתי רמות : ברמת המאקרו וברמת המיקרו.
- שינויים ברמת המאקרו הם שינויים כלכליים ברמה הארצית והבינלאומית, למשל : שינוי בשערי הריבית או המט"ח וכו'.
- שינויים ברמת המיקרו הם שינויים ארגוניים שונים כמו גיוס עובדים, ארגון מחדש של מחלקות ועוד.
לכן, תוכנית עסקית צריכה להיות דינמית וברורה כאחד כי היא מבטאה שני אופני בטוי שונים:
1. בטוי לתוכנית פעולה ולאסטרטגיה עסקית שצריכות להיות מיושמות ע"י כלל העובדים בחברה
2. בטוי לגמישות מחשבתית ופתיחות לשנויים הן ברמת המאקרו והן ברמת המיקרו.
בשורה התחתונה – בניית תכנית עסקית מצריכה כתיבה של תכנית אסטרטגית יבשה בהתאמה למציאות משתנה. מכיוון שזו פעולה ארגונית מורכבת (ואולי אפילו הכי מורכבת שישי) מומלץ שהיא תיעשה על ידי מומחים בתחום זה, למשל המומחים של חברת הייעוץ והפיתוח הארגוני הותיקה מרטנס הופמן.
חברה זו פעולת בתחום העסקי על גווניו כ-40 שנים והיא נחשבת לאחת מהטובות במשק. חברה זו מתהדרת בעשרות של לקוחות מרוצים כולל בנקים, משרדי ממשלה וגופים תעשייתיים גדולים. עם זאת, החברה עובדת גם עם עסקים קטנים ובינוניים ופה טמונה מומחיותה : התאמה לכל עסק ועסק באופן אישי.
חברה זו כותבת תוכניות עסקיות בהתאמה אישית לכל עסק תוך שמירה על סודיות ואתיקה. תוכניות אלו כוללות חקר תהליכי עבודה והמלצה מקצועית על שיטת עבודה זו או אחרת. החברה מעסיקה את אנשי המקצוע המעולים ביותר שבאמתחתם ידע, נסיון ויכולת להתאים את עצמם לכל עסק ללא תלות בגודלו או בתחום מומחיותו.